Trăim vremuri provocatoare și uneori putem ajunge în imposibilitatea plății la timp a ratelor datorate băncilor.
Chiar și în această situație, legea ne oferă nu doar protecție, dar și soluții legale pentru depășirea acestei situații.
Iată câteva astfel de soluții cuprinse în Ordonanța 52/2016:
Art. 48
(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfășoară activitatea de recuperare creanțe trebuie să țină cont de circumstanțele individuale ale consumatorului, de interesele și drepturile consumatorului, precum și de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluții.
(2) Soluțiile oferite de creditor pot include:
a) refinanțarea totală sau parțială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plății sumei totale sau parțiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăți;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare și o rata mai mică;
i) rescadențarea ratelor;
j) reeșalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.
(3) Entitatea care desfășoară activitatea de recuperare creanțe elaborează, împreună cu consumatorul, un plan de achitare a datoriilor/obligațiilor adaptat la veniturile actuale ale acestuia, ce poate include:
a) eșalonarea plății sumelor datorate;
b) reducerea sumei totale de plată;
c) oferirea unei perioade fără plăți;
d) consolidarea mai multor datorii.
Art. 52
(1) În cazul imposibilității consumatorilor de a-și îndeplini obligațiile contractuale ca urmare a majorării dobânzii cu cel puțin două puncte procentuale raportat la momentul încheierii contractului, creditorul depune toate diligențele pentru a transmite în scris consumatorului soluții în raport cu veniturile actuale ale consumatorului, astfel cum rezultă acestea din documentele justificative. Părțile agreează propunerea prin act adițional ce va fi valabil până la dispariția cauzei, dar nu mai mult de 12 luni.
(2) Consumatorii notifică creditorilor faptul că se află în imposibilitatea îndeplinirii obligațiilor contractuale ca urmare a majorării dobânzii creditului și depun documente justificative în acest sens.
(3) Creditorul evaluează bonitatea consumatorului într-un termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea notificării.
Cu toate acestea cea mai bună soluție este să nu se ajungă în imposibilitatea de rambursare a creditelor.
Momentan cea mai la îndemână soluție este oferită de REFINANȚARE.
Consultanții Credit Accept Constanța îți stau la dispoziție pentru a identifica cele mai bune condiții de REFINANȚARE, pentru a-ți proteja finanțele personale și visurile !
NOI CU ASTA NE OCUPĂM ȘI O FACEM BINE !!!
Te putem ajuta doar dacă apelezi la ajutorul nostru.
Avem experiență dovedită în :
✅Consultanță în accesarea finanțărilor și structurarea optimă a tranzacțiilor
✅Suport în negocierile purtate cu băncile partenere
✅Obținerea finanțării solicitate
✅Suport în restructurarea și optimizarea finanțărilor existente
Suntem aici pentru tine !
📌Serviciile noastre sunt gratuite, comisionul nostru este plătit din partea băncilor de la care intermediem creditele.